Gordana Plakalovic

Man-tor kl. 6.30- 16.15

Fre kl. 6.30 - 15.30

Værdier i mit arbejde

Jeg kan tilbyde børnene trygge omgivelser og masser af omsorg og vil gerne gøre en forskel for de børn, jeg er sammen med i hverdagen. Jeg tager udgangspunkt i, at hvert enkelt barn er en unik person med egne behov og interesser.

Mit fokus i arbejdet med børnene er også, at børnene får god trivsel og basis for udvikling.

• Billede fjernet.Billede fjernet.

• Billede fjernet.

Min hverdag med børnene

Jeg kan give en stabil og rolig, men også sjov og udfordrende hverdag. Jeg prioriterer højt, at børnene er ude og der er plads til leg. Når vejret er til det, tager vi på ture eller er i egen have. Alt foregår i børnenes tempo, der er altid tid til at stoppe op og kigge på en snegl eller en mariehøne.

Sang og musik er også en meget vigtig del i vores hverdag.

Faktaboks

Jeg er født i 1963

Jeg er gift og har 2 børn: Stefan (1989) og Jelena (1991)

Jeg har været kommunal dagplejer siden 2003

Samarbejde med forældre

Jeg er altid åben og ærlig og lytter til forældrene. Et godt samspil med forældrene er meget vigtigt. Som forældre skal I føle tillid, så I trygt kan overlade jeres barn til mig.

Legestuegruppe

Jeg går i legestue sammen med 4 andre dagplejere. Vi er der om onsdagen i ulige uger.

Du kan læse mere om legestuegruppen her.

Tilsynsrapport

Rebild kommune har som mål at levere høj kvalitet på dagtilbudsområdet. Dette gøres ved, at de professionelle fagfolk - heriblandt de kommunale dagplejere - arbejder bevidst med at skabe en hverdag, som understøtter børnenes personlige, sociale og faglige udvikling.

Kommunen etablerede sidst i 2016 en Tilsyns- og udviklingsafdeling, som har til opgave via systematiske tilsyn at sikre den daglige kvalitet i dagtilbuddene, herunder den kommunale dagpleje og samtidig skabe grobund for i fællesskab med dagplejens leder at udvikle kvaliteten yderligere.

Du vil kunne læse den seneste tilsynsrapport lavet ved dagplejeren ved at klikke her

Billedliste

Billede fjernet.Billede fjernet.Billede fjernet.Billede fjernet.

Billede fjernet.Billede fjernet.Billede fjernet.

1 til 15 af 15

Kurser

• Dagplejernes grundkursus

• Førstehjælp

• ICDP

• Kost og ernæring

• samt mange relevante foredrag

• ICDP kursusforløb 2014 "Relations- og ressourceorienteret pædagogik i dagplejen"

Uddannelse

• Pædagogisk Grund Uddannelse

Guldkorn

En lille sjov episode i et dagplejehjem. Dagplejer har to drenge, som bruger megen tid på at diskutere, hvis der er hvis. "Det er min", lyder det mange gange og dagplejer siger hver gang, at man skal dele. Hun og børnene skal bage en dag og børnene er med ude i det store skab for at finde en pose mel. Jonathan får øje på en pose chips på hylden og siger, at han vil smage. "Nej, det er min" siger dagplejeren, hvorpå den lille rod kigger på hende og siger bestemt; "vi skal jo dele".

Så næste gang vil dagplejeren tænke sig om en ekstra gang, inden hun svarer børnene.