Jette Næsby

Man-tor kl. 06.30 - 16.15

Fre kl. 06.30 - 15.30

Værdier i mit arbejde

Jeg ønsker i min dagpleje at gøre børnene parate til livet. Det bliver de ved at være sammen med en voksen, der giver dem en tryg og forudsigelig hverdag.

Jeg ser hvert enkelt barn som unikt samtidig med, at de lærer at være sammen i en gruppe.

Jeg arbejder anerkendende med børnene ved at forstå dem og sætte ord på.

Min hverdag med børnene

Jeg planlægger min hverdag, men tager udgangspunkt og hensyn til hvordan børnene har det. Der er fast rytme på dagen, og jeg sætter ord på lige fra den første dag barnet er i dagpleje, for det giver genkendelighed i hverdagen.

Jeg lærer børnene at blive selvhjulpne, så de kan klare så meget som muligt selv, dette giver børnene selvværd og er med til at gøre dem selvstændige.

Jeg er et kreativt menneske og vi bruger naturen meget. Vi er ude hver dag og leger tit ved Galgebakken.

Jeg kan godt lide at arbejde med små temaer med udgangspunkt i læreplanstemaerne, hvor vi fordyber os i forskellige emner. Det kan være farver, dyr, former, musik, sang, læsning, hvor kommer maden fra?? osv.

Musikken fylder meget hos mig. Vi synger sammen hver dag og spiller tit på klaver, guitar, "trommer", kazoo, mundharmonika, fløjter og rytmeinstrumenter.

Faktaboks

Jeg har været dagplejer siden 1995

Min mand hedder Bent

Jag har 2 voksne piger

Samarbejde med forældre

Jeg lægger stor vægt på samarbejdet med forældrene. Jeg forventer, at vi har tillid til hinanden og er imødekommende.

Er der noget som undrer jer som forældre vil jeg gerne, at vi taler om det med det samme, da det giver mest tryghed for jeres barn.

Jeg fortæller gerne om børnenes hverdag og indgår gerne i en dialog med jer forældre om børnene.

Legestuegruppe

Jeg er i legestuegruppen SOLSTRÅLEN sammen med 4 andre dagplejere. Vi går i heldagslegestue om tirsdagen i ulige uger.

Du kan læse mere om gruppen her.

Tilsynsrapport

Rebild kommune har som mål at levere høj kvalitet på dagtilbudsområdet. Dette gøres ved, at de professionelle fagfolk - heriblandt de kommunale dagplejere - arbejder bevidst med at skabe en hverdag, som understøtter børnenes personlige, sociale og faglige udvikling.

Kommunen etablerede sidst i 2016 en Tilsyns- og udviklingsafdeling, som har til opgave via systematiske tilsyn at sikre den daglige kvalitet i dagtilbuddene, herunder den kommunale dagpleje og samtidig skabe grobund for i fællesskab med dagplejens leder at udvikle kvaliteten yderligere.

Du vil kunne læse den seneste tilsynsrapport lavet ved dagplejeren ved at klikke her.

Billedliste

Jette

1 til 8 af 8

Kurser

Jeg har deltaget i forskellige kurser i dagplejeregi:

• Ergoterapi

• Musik

• Kommunikation

• Reggio Emilia

• Førstehjælp

• ICDP kursusforløb 2014 "Relations- og ressourceorienteret pædagogik i dagplejen"

Uddannelse

Jeg er uddannet kompetencedagplejer indenfor tvillinger.

Guldkorn

En lille sjov episode i et dagplejehjem. Dagplejer har to drenge, som bruger megen tid på at diskutere, hvis der er hvis. "Det er min", lyder det mange gange og dagplejer siger hver gang, at man skal dele. Hun og børnene skal bage en dag og børnene er med ude i det store skab for at finde en pose mel. Jonathan får øje på en pose chips på hylden og siger, at han vil smage. "Nej, det er min" siger dagplejeren, hvorpå den lille rod kigger på hende og siger bestemt; "vi skal jo dele".

Så næste gang vil dagplejeren tænke sig om en ekstra gang, inden hun svarer børnene.