Bælum

Susanne Krebs
M: 22 60 72 75
@: isjkr@rebild.dk

Bælum skole ligger centralt i Bælum bymidte tæt på indkøbsmuligheder og på idrætsfaciliteter. Bælum er en mindre by i Østhimmerland, beliggende 30 kilometer syd for Aalborg og blot 5 kilometer fra Terndrup.

Skolen tilbyder 0. – 6. klasse, og årgangene er sammenlæst på følgende måde: 0. – 1. klasse, 2. – 3. klasse, 4. – 6. klasse. Bælum skole har, pr. 15.5.23, indskrevet 57 elever. Skolen er kendetegnet ved et tæt sammenhold blandt elever på tværs af alder og årgange, eleverne kommer hinanden ved og de store hjælper de små. Det er et trygt og overskueligt miljø, hvor eleverne får lov af vokse og udvikle sig.

Når eleverne er færdige i 6. klasse, følges de sammen til Terndrup Skole, hvor Kilden Børne- og Ungeunivers´ udskoling er placeret. På Terndrup skole samles de tre skoler i udskoling og eleverne har igennem deres skoletid haft tæt kontakt på tværs af matriklerne i Terndrup, Bælum og Blenstrup. Det medfører, at eleverne har fået dannet et sammenhold og kender hinanden inden opstart i udskolingen.

Når eleverne skal til Terndrup skole er der skolebus til rådighed. Ønsker du at læse yderligere om Bælum så kan du følge linket Bælum by.