Om os

Kilden Børne- og Ungeunivers består af tre skoler, tre SFOer og to dagtilbud, som er beliggende i Terndrup, Bælum og Blenstrup.

Kilden Børne- og Ungeunivers skal være et solidt, synligt og attraktivt læringsunivers for børn, forældre og professionelle - der er ambitiøs og kendt for nytænkning, høj faglighed, trivsel og kvalitet.

Hvad er Kilden Børne- og Ungeunivers' opgave?

Børn
-Hjælpe børn til at blive til livsduelige mennesker.
-Have et inspirerende dannelses- og læringssmiljø, der fremmer læring, sociale relationer og personlig udvikling.
-Skabe forudsætninger for at det enkelte barn kan realisere sit potentiale i respekt for andre menneskers ret til samme.
-Tilbyde en dagligdag, der styrker børnenes evne til at bidrage til og engagere sig i samarbejde.
-Være et læringsunivers, hvor alle udfordres og bliver så dygtige de kan i forhold til deres udgangspunkt.
-Være et læringsunivers, hvor hvert barn trives og mærker, det har betydning.

Forældresamarbejde
-Være medvirkende til et aktivt inddragende, dialogbaseret og gensidigt forpligtende samarbejde med forældre.

Arbejdsplads
-Være en arbejdsplads præget af nytænkning og arbejdsglæde med kompetente og kvalitetsbevidste ansatte.
-Være en arbejdsplads, hvor alle ansatte trives og arbejder målrettet i et meningsskabende samarbejde præget af høj faglighed.

Styring
-Være et veldrevet og synligt læringsunivers med en optimal ressourceanvendelse.