Dagpleje

dagpleje

Dagplejen - et godt sted at være

Dagplejen et lille overskueligt miljø med tæt følelsesmæssig tilknytning til en voksen og 3 eller 4 andre børn.

Det er den samme voksne der tilgodeser jeres barns behov i løbet af dagen i det hjemlige miljø, som er med til at give jeres barn en tryg og overskuelig dag.

Dagplejeren er en engageret voksen,  hvis vigtigste opgave er at samarbejde med dig om dit barns trivsel og udvikling, og ønsker derfor en tæt kontakt til jer forældre i hverdagen.

Jeres dagplejer arbejder efter Rebild Dagplejes pædagogiske læreplaner. I kan læse Rebild Dagplejes læreplan her. Dagplejeren deltager i forskellige kurser for fagligt at kunne varetage opgaven som dagplejer.

Dagplejeren får i hverdagen pædagogisk sparring af dagplejepædagogerne der arbejder i forskellige kompetenceteams.

Børnene er med i de praktiske gøremål i hverdagen, der dækkes bord, frokosten gøres klar og vasketøjet hænges op, derudover leger børnene, laver kreative aktiviteter, synger, læser og deltager i familiens liv både ude og ide.

Dagplejens styrke er netop det hjemlige miljø, der karakteriseres ved omsorg, tryghed, nærvær og tid.

Dagplejeren skal ikke nå noget, men kan sammen med børnene fordybe sig i det nære som optager børnene samtidig med at der arbejdes med det enkelte barns udvikling, ligesom  børnenes individuelle behov kan tilgodeses.

Åbningstider i dagplejen samt pris for en dagplejeplads

Rebild Dagpleje tilbyder pasning af dit barn 48 timer om ugen. Dagplejerne i kommunen har forskellige åbningstider afstemt efter de børn, som passes hos dem.

Der er fem forskellige moduler, som dagplejernes åbningstid er planlagt efter.

I må benytte pladsen alle timer inden for dagplejerens modul.

Du kan se hvad prisen for en kommunal dagplejeplads samt søskendetilskud på http://rebild.dk/borger/boern-og-skole/pladsanvisning/takster-og-tilskud

Dagplejernes åbningstider kan ændres ved nye børn eller hvis forældre får behov for andre tider. Åbningstiderne tilrettelægges i et samarbejde mellem dagplejer, forældre og dagplejekontoret. Så skal en dagplejer have ændret åbningstiden, kræver det, at alle forældre accepterer dette.

Mandag til torsdag

Modul 1

Modul 2

Modul 3

Modul 4

Modul 5

Tilmelding til pladsanvisningen i Rebild Kommune.