Aase Henriksen

Fre kl. 6.30 - 15.30

Aase1

Guldkorn

Trivsel giver nysgerrige og trygge børn, der udforsker verden omkring sig, ude som inde.

TRYGHED

RUMMELIGHED

INKLUSION

NÆRVÆR

OMSORG

EMPATI

LÆRING

Vores dag

I min dagpleje arbejder jeg med de 6 læreplanstemaer og lader dem danne rammen om vores dagligdag.  Indenfor disse rammer udfordres børnene i deres eget tempo og i den rækkefølge de lyster. Hermed mener jeg altså, at det er vigtigt at følge barnets initiativ og behov.

De 6 læreplanstemaer er; Krop og bevægelse, sprog, kultur og traditioner, natur og naturfænomener, sociale kompetencer, barnets alsidige og personlige udvikling.

Indenfor de rammer, som de 6 læreplanstemaer danner, støtter og guider jeg børnene ud fra de forudsætninger, de kommer med, for på den måde at give børnene gode oplevelser i dagligdagen. Jeg ser og hører børnene og hjælper dem med at sætte ord på deres følelser. Således anderkendes børnene som de er; kede af det, sure, eller glade.

Faktaboks

Ansat siden 1991

Jeg Er født i 1961

Gift med Karsten

2 udeboende børn

Vi bor på en dejlig gård på landet

Ekstra

Se vores opskrift på modellervoks her

Læs artiklen Kunsten at kede sig af Annette Wiborg her

Forældrene siger

"Aase er ikke en i mængden, hun er rummelig, ressourcestærk og anerkendende."

Uddrag af brev fra forældrene Tine og Thomas Wullf Stall - læs hele brevet her.

Forældre – kys, krav og kommunikation

Hos mig er det essentielt med en åben og ærlig dialog om, hvad der sker derhjemme, og om hvad der sker hos mig. Det er vigtigt, at vi er nysgerrige på hinanden og gør plads til spørgsmål og kommunikation; det er nemlig lig med samarbejde og ressourcestærke voksne. Vores indbyrdes kommunikation er vigtig for jeres børn, da barnet først bliver trygt og tillidsfuldt, når vi som voksne kan reflektere og rumme hinanden. Her er feedback et vigtigt redskab i et godt samarbejde, det skaber udvikling, engagement, glæde og energi.

Legestue

Jeg er tilknyttet legestuegruppen ”Troldereden”, som mødes tirsdage i ulige uger i børnehaven i Bælum.

I legestuen møder børnene nye og gamle venner og lærer at lege i større grupper og være i større forsamlinger. Her samarbejder vi med pædagoger og musikpædagoger til udvikling af børnene og os som dagplejere. Legestuen danner også rammen om mange af årets traditioner, hvor børn, dagplejere og forældre er med! Fx juleafslutning og fastelavn.

Legestuen er socialt samvær for både børn og voksne, hvor der udveksles erfaring og udvikles kompetencer.

Læs mere om vores legestuegruppe her.

Tilsynsrapport

Rebild kommune har som mål at levere høj kvalitet på dagtilbudsområdet. Dette gøres ved, at de professionelle fagfolk - heriblandt de kommunale dagplejere - arbejder bevidst med at skabe en hverdag, som understøtter børnenes personlige, sociale og faglige udvikling.

Kommunen etablerede sidst i 2016 en Tilsyns- og udviklingsafdeling, som har til opgave via systematiske tilsyn at sikre den daglige kvalitet i dagtilbuddene, herunder den kommunale dagpleje og samtidig skabe grobund for i fællesskab med dagplejens leder at udvikle kvaliteten yderligere.

Du vil kunne læse den seneste tilsynsrapport lavet ved dagplejeren ved at klikke her.

Billedliste

Aase2

Kurser

Igennem årene har jeg gennem FOA og dagplejen taget kurser i