Blenstrup

M: 22 60 72 75
@: isjkr@rebild.dk

Blenstrup

Blenstrup skole ligger i det naturskønne Blenstrup blot 15 minutters kørsel fra Aalborg, og kun 9 kilometer fra Terndrup by.

Skolen har gode udendørsfaciliteter og ligger i forlængelse af Blenstrup Hallen som anvendes flittigt. Ved siden af skolen ligger Børnehaven Valhalla som er en mindre børnehave med 30 børn – skolen og børnehaven har et tæt samarbejde.

Skolen tilbyder 0. – 6. klasse og årgangene er sammenlæst på følgende måde: 0. – 2. klasse, 3. – 4. klasse og 5. – 6. klasse. På skolen er der, pr. 15.05.23, 51 elever indskrevet, hvilket betyder at Blenstrup skole er et mindre skoletilbud, hvor der er et stort fællesskab på tværs af årgangene, eleverne har stor forståelse for hinanden og danner venskaber på tværs af alder.

Når eleverne er færdige i 6. klasse følges de til Terndrup skole hvor Kilden Børne- og Ungeunivers´ udskoling er. Eleverne har gennem hele deres skoletid haft brobygning med Terndrup og Bælum skole, således eleverne kender hinanden på tværs af skoler og har allerede et stort sammenhold.

Der er skolebus til rådighed for eleverne når de skal i udskoling. Blenstrup by er i udvikling, og ønsker du yderligere information om byen kan du følge linket Blenstrup by.