Solstrålen

Sanglege og sjove aktiviteter

Omsorg

Leg og læreplaner

Sanser, motorik og stille lege

Tryghed og nærvær

Rim og remser

Årets gang kan man se på vores aktivitetsplan

Legestuen et godt sted at være

Energi og bevægelse

Naturen

Her har vi skrevet lidt om, hvad den kommunale dagpleje i Blenstrup er:

Vi er pt. 2 dagplejere i Solstrålen.

I kan få jeres barn passet i 48 timer om ugen, dog indenfor den enkelte dagplejeres åbningstid - mandag til torsdag 6.15 - 16.45 og fredag 6.15 - 16.00.

Vi har et gæsteplejesystem, der sikrer, at I altid får tilbud om en gæsteplejeplads til jeres barn ved egen dagplejers sygdom, ferie eller kurser.

Til daglig passer vi hver 4 børn, når andre dagplejere er fraværende kan vi derudover have 1 gæstebarn.

Vi er i legestue hver 14. dag - undtagen juli, der holder vi fri fra legestuen. Vores legestue er i Valhalla, og vi er der fra kl. 6.16 - 16.45.

Vi udarbejder en aktivitetsplan for 1 år ad gangen. Vi vælger aktiviteterne så vi kommer omkring alle temaer i læreplanerne.

Vi vil gerne nævne et par eksempler her: Vi festligholder bl.a. fastelavn, høsten og julen.

Vi laver gymnastik, synger, leger og har det sjovt. Udover at være i legestue mødes vi privat og på legepladsen.

Gennem dagplejekontoret og vores sikkerhedsrepræsentanter får vi de hjælpemidler, som vi har behov for, såsom tvillinge-, barne-, klapvogne, brio/triptrap stole, stiger og madrasser.

Vi får tilbud om kurser og temadage i bl.a. børns udvikling, for at vi kan være up to date.

Vi har tilsyn af pædagoger i vores hjem og i legestuen.

Børnehaven Valhalla besøger vi med de ældste børn, så børnene får kendskab til børnehaven.

Dette var lidt om, hvad vi kan tilbyde jer som forældre, hvis I vælger at få passet jeres barn i den kommunale dagpleje. Vi håber, at få lov at passe netop jeres barn og være med til at give barnet en tryg hverdag indtil barnet er 2 år og 11 mdr. og skal videre i børnehaven.

Vil I vide mere, kan I her på dagplejens hjemmeside læse mere og se billeder af hver enkelt dagplejer i gruppen.

Har dette vakt jeres interesse, så husk at få indmeldt jeres barn via www. rebild.dk og senest 8 uger efter fødsel.

I er også velkommen til at kontakte en af os fra gruppen for at høre mere om dagplejen.

Hilsen Dagplejerne i SOLSTRÅLEN Blenstrup.

SOLSTRÅLENS motto er: er du tilfreds, så fortæl det til alle - er du utilfreds, fortæl det til os.